TEMAN KAWAH BERAPI

Selasa, 31 Mei 2011

KUATNYA GUAN ENG BEKERJA...

Ketua Eksekutif Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara (NCER), Datuk Redza Rafiq Abdul Razak hari ini mengumumkan NCER telah membawa masuk pelaburan swasta berjumlah RM3.3 bilion bagi tempoh 4 bulan pertama tahun ini ke negeri-negeri Kedah, Perak, Perlis dan Pulau Pinang.


Sejumlah 18,930 peluang pekerjaan telah diwujudkan kepada penduduk tempatan. Beliau juga menjangkakan angka pelaburan itu akan meningkat kepada RM13.03 bilion menjelang tahun 2020.

Kawan tengah tunggu ni, bila pulak Cina sepet Guan Eng tu nak keluar kenyataan yang kebanyakan dari pelaburan diumumkan Redza Rafiq itu datangnya dari kerja keras dia dan DAP. Bukannya tak biasa. Pelaburan asing yang dibawa masuk oleh MITI dikatakan hasil program penggalakan pelaburan yang diusahakan DAP sepet Pulau Pinang.

Kalau dah muka tak tahu malu, apa saja kerja orang lain, semuanya dia nak ambil kredit. Bak kata pepatah orang tua, "lembu punya susu, b*** dapat nama". 

Yang Cina sepet DAP ni tahu buat kat Pulau Pinang, pergi kacau peniaga kecil Melayu dan India yang dah bertahun-tahun berniaga di sekitar pulau dan suruh mereka pindah ke tempat lain. Alasannya, mengganggu lalulintas lah, mengganggu pemandangan lah, dan pelbagai jenis mengganggu lagi. Bangsa sepet dia yang menyesakkan jalan kat sekitar Komtar dan tempat lain, tak pulak dikacaunya.

Pesan kawan kat Guan Eng, janganlah nak pukul canang beritau sesuatu yang diusahakan oleh orang lain sebagai hasil usaha awak. Bila pecah rahsia nanti, siapa yang malu? Itupun kalau kulit muka tu tak tebal macam....             

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen teman-teman amat dialu-alukan, admin berhak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi bahasa yang tidak sesuai dengan adab orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...